Międzynarodowy Obóz Młodzieży „Waldau 2014”

2014-06-26 13:37:26(ost. akt: 2014-06-26 13:43:19)

Autor zdjęcia: Archiwum szkoły

Grupa uczniów z Zespołu Szkół Budowlanych w Braniewie, pod opieką Anny Górskiej oraz Jolanty Bąbik wyjechała na Międzynarodowy Obóz Młodzieży„Waldau 2014”. Grupa została przywitana przez uczniów oraz opiekunów rosyjskich.
Gdy dojechaliśmy na miejsce, czyli do miejscowości Swietły, czekały tam już pozostałe delegacje z Rosji, Litwy, Białorusi oraz Niemiec. W ciągu tych kilku dni mieliśmy zapewnionych wiele atrakcji, wyjeżdżaliśmy na wycieczki, zwiedzaliśmy, wspólnie pracowaliśmy na rzecz społeczności lokalnej i poznawaliśmy siebie nawzajem. Nie brakowało również rozgrywek sportowych między wszystkimi delegacjami. Zabawy i śmiechu było co niemiara! Z każdym dniem przywiązywaliśmy się do siebie coraz bardziej.

Dnia czwartego byliśmy na Mierzei Kurońskiej. Naszym zadaniem było umacnianie wydm w Parku Krajobrazowym. Mimo naszej dużej liczebności, świetnie się zintegrowaliśmy, praca była przyjemna i przyniosła widoczne rezultaty. Po pracy, odpoczywaliśmy w kurorcie nadmorskim, Swietłogorsku.

Tego samego dnia czekała na nas jeszcze jedna atrakcja, Dzień Białorusi. Wszyscy zostaliśmy włączeni do wspólnej zabawy podczas konkursów, mieliśmy okazję poznać kulturę tego kraju i talenty artystyczne młodych Białorusinów. Nazajutrz miał być dla nas, polskiej delegacji, najważniejszy dzień, a mianowicie Dzień Polski.

Przygotowywaliśmy przeróżne konkurencje, śpiewaliśmy, zaprezentowaliśmy polski taniec narodowy, polonez, jak również gotowaliśmy w kuchni, aby delegacje innych krajów mogły posmakować polskich pierogów. Wieczór polski okazał się ogromnym sukcesem, uczestnicy obozu w innych krajów byli zachwyceni naszą prezentacją. Podchodzili do nas i gratulowali świetnego występu. Nie zabrakło również miłych i ciepłych słów, dzięki którym serce się radowało.

Po powrocie do internatu czekało wszystkich pakowanie, ponieważ następnego ranka przenosiliśmy się do innego miejsca zakwaterowania, czyli do Primorska, do hotelu, który sprawił, że poczuliśmy się jakbyśmy przyjechali na luksusowe wakacje. Po przyjeździe nikt nie tracił czasu na rozpakowanie się, wszyscy przebrali się i pobiegli relaksować się w hotelowym odkrytym basenie. Po kolacji, nadszedł czas na dzień kolejnej delegacji - Litwy. Uczniowie pokazali nam elementy swojej kultury, a na koniec zostaliśmy poczęstowani litewskim chlebem.

W poniedziałek 9 czerwca po śniadaniu poszliśmy pracować na terenie hotelu, wykonując różnego rodzaju prace porządkowe. Przed obiadem wybraliśmy się jeszcze na nadbałtycką plażę, odpocząć i zobaczyć efekty pracy uczestników ubiegłorocznego obozu. Po obiedzie grupa udała się do średniowiecznego zamku Schaaken, gdzie mieliśmy możliwość obejrzenia walk rycerskich, średniowiecznych sal tortur. Mogliśmy również przebierać się w stroje z epoki i strzelać z łuku. Radośni, lecz zmęczeni palącym słońcem, wróciliśmy autokarem do hotelu.

O godzinie 20 rozpoczął się dzień Niemiec. Tradycyjnie, poznaliśmy aspekty kultury niemieckiej oraz uczestniczyliśmy w zabawach i konkursach, przy których znowu było mnóstwo radości.

Przedostatniego dnia odbyło się uroczyste zamknięcie obozu, mimo wielu atrakcji przedstawiających bogatą kulturę i tradycję rosyjską, nastroje uczestników były coraz smutniejsze ponieważ wszyscy mieli świadomość rychłego rozstania. Wieczorem, tradycyjnie odbył się Dzień Rosji. Młodzi Rosjanie pokazali swoje tańce narodowe, śpiewy, konkursy, a na koniec filmik przedstawiający nasz pobyt w Rosji. Nie zabrakło łez, wzruszeń, byliśmy szczęśliwi, że mogliśmy przeżyć tak wspaniałą przygodę, a zarazem smutni, ponieważ nadchodził koniec tego wszystkiego. Po zakończeniu odbyła się ostatnia dyskoteka, po której delegacja litewska musiała się pożegnać i wyruszyć w drogę powrotną. Żal i smutek sprawiały, że nie mogliśmy cieszyć się tym ostatnim dniem. Żegnaliśmy się ze sobą i obiecaliśmy, że spotkamy się wszyscy razem, w tym samym miejscu, w następnym roku. Była to niezapomniana przygoda, która pozostanie w naszych umysłach i sercach na bardzo długie lata.

Gayane Shahverdyan, Natalia Leszczyńska

ZDJĘCIA ORAZ FILMY:

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste.  Swoją stronę założysz klikając na braniewo.wm.pl w ramkę "ZAŁÓŻ PROFIL", która znajduje się w prawym, górnym rogu strony.Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się  informacją:

">kliknij tutaj
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie.   Pomogę: Igor Hrywna

Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

1. Ryszard #1426245 | 93.105.*.* 26 cze 2014 22:15

czyli bez wojen i konfliktów, kłótni można żyć !!!!!Brać przykład muszą politycy z młodzieży bo to przyszłość narodów i tylko szkoda że media donoszą że niedaleko naszej granicy w 21 wieku giną ludzie bo nie potrafią sie dogadać. BRAWO LUDZIE MŁODZI!!!!!!!!!!!!!!PRZY ROZSTANIU NA PEWNO BYŁY ŁZY I ŻAL.

Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

2. rodzic..... #1426051 | 82.177.*.* 26 cze 2014 18:15

.....brawa dla organizatorów.....bo takie spotkania łączą narody.....

Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

3. zOSIA #1426043 | 82.177.*.* 26 cze 2014 18:08

Ludzie powinni przejrzeć na oczy i zrobić z tym porządek, wymóc na rządzących bo politycy nie dosyć że żyją w luksusach za nasze pieniądze to sieją ferment i nienawiść między ludżmi bo tacy w większości całe życie nie zhańbili się uczciwą pracą.Bo o ile nie potrafią utrzymać przyjażni między narodami to nie nadają się do rządzenia a za to biorą pieniądze podatników

Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

4. Małorolny z Krasnolipia #1425894 | 83.28.*.* 26 cze 2014 14:40

Już dawno twierdziłem, że zwykli, normalnie ludzie z różnych krajów świetnie potrafią się zintegrować i wspólnie miło spędzać czas , jedynie ,, politycy" wszczepjają nam nienawiść, animozje i antagonizmy. ( Ja płaczę i to nie dlatego, że zbiła mnie moja kubnita :-(

Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (31)

1. bolo #1425864 | 31.11.*.* 26 cze 2014 13:59

politycy z pieniazna powinni sie wstydzic ,to idioci.