Przepełniony oddział dziecięcy w braniewskim szpitalu

2011-02-23 15:09:49 (ost. akt: 2011-02-23 15:08:09)

Oddział dziecięcy szpitala powiatowego w Braniewie pełen jest małych pacjentów. Dzieci chorują na biegunkę i na zapalenie płuc.

Choroba u 7-miesięcznego Michałka zaczęła się od zwykłego kataru — a skończyło się na kilkudniowej wizycie w szpitalu

Choroba u 7-miesięcznego Michałka zaczęła się od zwykłego kataru — a skończyło się na kilkudniowej wizycie w szpitalu

Autor: Aleksandra Jakimczuk

— Mamy pełne obłożenie — mówi Hanna Piotrowska, ordynator oddziału dziecięcego w braniewskim szpitalu. — Jednak w przypadku kolejnych zachorowań znajdą się jeszcze wolne łóżka. W takich chwilach widać, że oddział dziecięcy w Braniewie musi funkcjonować.

Jednym z pacjentów jest 7-miesięczny Michał.
— Jesteśmy w szpitalu od 20 lutego i jeszcze nie wiemy, kiedy go opuścimy — mówi Marzena Radomska, mama Michała. — A zaczęło się niepozornie — od kataru. Później Michał zaczął ciężko oddychać, więc przyjechaliśmy na pogotowie. Mieliśmy nadzieję, że skończy się na antybiotyku. Okazało się jednak, że synek ma zapalenie płuc i musi zostać w szpitalu. Mamy bardzo dobrą opiekę. Lekarze i pielęgniarki cały czas doglądają Michałka.

Unikaj zbiorowisk:
Najwięcej małych pacjentów choruje na zapalenie płuc i biegunkę. Jak uchronić malucha przed chorobą?
— W okresie wzrostu zachorowalności lepiej nie puszczać dziecka do przedszkola, unikać zbiorowisk oraz nie wchodzić z dziećmi do sklepów, ponieważ większość infekcji rozprzestrzenia się drogą oddechową — radzi lekarz Hanna Piotrowska.






Widziałeś coś ciekawego, chcesz podzielić się informacją, zdjęciami? Daj nam znać, a zajmiemy się Twoim tematem! Napisz do nas: internet@gazetaolsztynska.pl lub dodaj swój artykuł.

Komentarze 24 pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj swój komentarz

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

  1. switeziAnka #235753 | 83.13.*.* 20-03-2011 21:59

    Powiedzcie mi czy jest takie prawo zabraniajace matce bycia przy dziecku gdy w szpitalu wkuwają mu wenflon. Ostatnio lezałam z synkiem na oddziale dzieciecym i pielęgniarki nie pozwoliły mi wejść do zabiegowego gdy wkuwały mu wenflon, co bardzo mi się nie spodobało bo siedziałam na korytarzu i słyszałam tylko jak płacze.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Zagwostka... #215790 | 81.15.*.* 01-03-2011 09:30

    A ciekawe, jak sie maja sprawy dotyczace wizyt prywatnych w szpitalu na dyzurze???

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. aga #214826 | 78.8.*.* 28-02-2011 13:50

    w Braniewie w ogóle ciężko jest trafić na jakiegoś dobrego lekarza przecież to śmiechu warte co się u nas dzieje w mieście. Jeżeli idzie się do szpitala z poparzeniem a na izbie przyjęć mówią człowiekowi, że oni są od ratowania życia a nie od pierduł to o czym tu mówimy. osobiście nie polecam braniewskich lekarzy (włącznie z p. Marzjanem)-porażka

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. Anonim #213583 | 83.30.*.* 26-02-2011 23:43

    Masakra z tym braniewskim szpitalem ! Mojej mamie wogle nie pomogli a dziecko było leczone na zapalenie ploc którego wogle nie miało do czego przy tym zostało zarazone wirusem bo dzieci z biegunka nie były odizolowane i następne dodatkowe dwa tygodnie !

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. obserwator #213456 | 213.158.*.* 26-02-2011 20:24

    czy już nie pamiętacie ludzie ,kto tak naprawdę ratował ten szpital i nas pacjentów? to te biedne pielęgniarki , które mają w sobie jeszcze odrobinę człowieczeństwa , bo biedne!!to one koczowały w powiatowym ośrodku władzy czyli w starostwie , to one wezwały do Braniewa TVN 24 , by nagłośnić sprawę likwidacji szpitala po tym jak właśnie pani H. Piotrowska wówczas radna w powiecie zagłosowała i poparła ową likwidację szpitala a teraz to ona jest właśnie tą ratowniczką szpitala?obudzcie się!!!teraz jest radną w mieście -to może nam miasto zlikwiduje a potem okaże się że właśnie je uratowała.Oto nasza Polska rzeczywistość

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  6. mama Bartka #211603 | 79.162.*.* 24-02-2011 22:23

    pani doktor dziękujemy, że nas niezamożnych przyjęła pani z otwartym sercem, nie pożałowała pani badań i leków

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  7. mama Bartka #211593 | 79.162.*.* 24-02-2011 22:19

    Jak czytam te komentarze to mnie skręca, chciałyby niektóre mamy mieć takie czyste ręce jak pani doktor!!! Co do szpitala w Elblągu to się nie ma czym jarać ale wieśniaki z Braniewa się jarają no cóż w dupie się było i gówno widziało. Co do zarażania się dzieci od siebie na wzajem- idziecie do szpitala z chorym dzieckiem leżeć czy na świetlicy przesiadywać i nawiązywać nowe znajomości, bo która mama tam leżała wie o co mi chodzi. Natomiast wymyślony przez 123 zarzut, że pani doktor lepiej traktuje dzieci zamożne jest tak absurdalny że aż żal komentować to -więc ujmę to jednym słowem- prostaczka

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  8. rudzik #211575 | 82.177.*.* 24-02-2011 21:54

    Nie jestem epidemiologiem, ale wyprowadziła mnie z równowagi Pani doktor, która nie myła rąk i twierdziła, że wirusy zostały wniesione na płaszczu babci mojego dziecka - a to nie jest droga kropelkowa... Poza tym mycie rąk to naprawdę podstawa!

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  9. też pacjentka oddz. Dziec. #211091 | 81.15.*.* 24-02-2011 15:15

    tak się składa,że obecne biegunki na które chorują dzieci są wirusowe i dzieci zarażają się drogą kropelkową, a więc przez wdychane powietrze, co nie ma nic wspólnego z myciem rąk...!!! ta informacja dla Tych, co się " znają" na epidemiologii zakażenia!!!

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  10. ewa #210711 | 80.50.*.* 24-02-2011 10:18

    a ja chwalę sobie Braniewski szpital i oddział dziecięcy.Jestem z ornety ,mogłabym zawieść dzieci do olsztyna,lidzbarka .jednak do tej pory gdy sytuacja tego wymagała (4 razy)wybierałam Braniewo.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  11. rudzik #210703 | 82.177.*.* 24-02-2011 10:09

    ale faktem jest ze Pani Piotrowska nie myła rąk przed badaniem mojego dziecka. A to chyba podstawa? Raz na obchodzie była Pani Marzjan, ona ręce umyła.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  12. były pacjent #210515 | 83.30.*.* 24-02-2011 05:58

    misiek-masz rację.Oszczerstwa to domena niektórych wpisujących się i to nie tylko dotyczy oddziąłu ,ale prawie wszystkiego co w jest w Braniewie.To są ludzie którzy nic w życiu nie zrobili dobrego.Zachowują się jak wsciekłe zwierzaki.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  13. misiek #210461 | 82.177.*.* 23-02-2011 23:05

    Stanowczo nie zgadzam sie ze wszystkimi negatywnymi komentarzami na temat naszego szpitala, a w szczegolnosci na temat pani dr Piotrowskiej. Pani doktro jest doskonalym lekarzem i wspanialym czlowiekim o czym niejednokrotnie moglam sie przekonac idac z dzieckiem na oddzial. A to, ze niby dzieci bogatszych rodzicow sa lepiej traktowane to wierutna bzdura, osoba piszaca cos takiego chyba ma zbyt duzo czasu wolnego na takie bzdetne rozmyslenia. Wielokrotnie lezalam z dzieckiem na oddziale pani doktor i nie mam nic do zarzucenia oddzialowi, a to, że dzieci lapia przy okazji inne choroby to jest to normalne i dzieje sie to w kazdym szpitalu. bakterie i wirusy szpitalne sa o wiele grozniejsze od tych z zewnatrz dlatego dzieci tak szybko w szpitalu je lapia, sa tez przeciez mniej odporne przy chorobie i nie jest to wina ani pielegniarek ani pani doktro, to sie dzieje w kazdym szpitalu. A co szpitala w elblagu to równiez mialam przyjemnosc byc tam z dzieckie i wcale nie jest tak kolorowo jak opisujecie.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  14. 123 #210255 | 83.21.*.* 23-02-2011 20:45

    nie o to mi chodziło ze dożo pieniędzy auto ja wcale tego nie mam ja z chorym dzieckiem idę 3 kilometry do lekarza bo nie ma żadnego dojazdu jak trzeba to chleba nie zjem żeby miało lepsza opiekę chodziło mi porostu o to ze w szpitalu w Braniewie pani doktor wyróżnia biedniejszych od bogatszych i zgadnijcie które dzieci maja lepsza opiekę pewnie ze bogatsze chodzi porostu o to ze jeżeli mam wybierać ze ktoś z laski albo z przymusu bada mi dziecko i wali jakieś docinki i rozkłada ręce bo nie wie co dziecku jest to mogę tydzień nie jeść i jechać do Elbląga tam przynajmniej nie ma pomyłek w wynikach pielęgniarki są mile no i lekarze informują na bieżąco co się dzieje z dzieckiem

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  15. )))))))) #210131 | 93.105.*.* 23-02-2011 19:18

    nie polecam szpitala w braniewie, trzymaja tam dzieci niekiedy bez potrzeby (zeby oddzial istnial), rzekomo na zapalenie pluc jak sie okazalo pozniej w naszym przypadku nie bylo to konieczne, tyle stresow i nerwow !!!! ale przynajmnie wydalam troche pieniedzy na telewizor!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  16. Uczen #210114 | 188.33.*.* 23-02-2011 19:03

    Tak na marginesie. Jak dzieci mają być zdrowe jeżeli muszą chodzić do szkoły w taki mróz. Rano jak wychodzę do szkoły na termometrze pokazuje -21stopni C. A codzienne mam na 8.00.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  17. Pielegniarka #210078 | 83.13.*.* 23-02-2011 18:40

    Oczywiście ,że szpital jest potrzebny.Ktoś kto ma dużo pi eniędzy dobry samochód to może jechać nawet do Warszawy z chorym dzieckiem,ale większości na to nie stać.Pragnę też serdecznie podziękować Pani lek.H Piotrowskiej za to ,że zrobiła wszystko aby oddział istniał.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  18. m #210062 | 46.113.*.* 23-02-2011 18:30

    A ja się cieszę, że jest oddał dziecięcy w braniewskim szpitalu. Tak się składa, że Pani Doktor Piotrowska uratowała życie mojemu dziecku, bo jak bym miała zawieść go do Elbląga już by nie żył.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  19. 123 #210031 | 79.184.*.* 23-02-2011 18:05

    dla mnie to jest śmieszne kłaść dzieci do braniewskiego szpitala stamtąd tylko gorzej chore dzieci wychodzą osobiście wole jechać do Elbląga tam przynajmniej pani doktor nie patrzy czy szewka zmieści się na sali tylko bada dziecko na obchodzie a i co do puszczania chorych dzieci do przedszkola tez tego nie podzielam bo potem są sytuacje tak jak w naszym przedszkolu ze pani dyrektor musiała po opiekach i lekarzach wydzwaniać bo dziecko wymiotowało i ledwo chodziło a po za tym czy dziecko się izoluje czy nie jak ma być chore to i tak będzie na biegunkę polecam węgielek a na zapalenie pluć inhalacje można je w domu dawać i przynajmniej się wie ze jedno od drugiego się nie zarazi oczywiście trzeba tez mieć cały czas kontakt z lekarzem uwierzcie mi coś wiem o chorych dzieciach ma 3 dzieci i do 5 roku życia wiecznie chorują

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  20. desdemona75 #209848 | 88.220.*.* 23-02-2011 15:56

    do obywatela braniewa. spotkalam sie kiedys z taka opinia, ze to rodzice dzieci zdrowych powinny sie martwic o odornosc swoich zdrowych dzieci, bo to przeciez normalka, kiedy przyprowadza sie do przedszkola chore dziecko, czy tez chore ciaga sie miedzy dzieci zdrowe.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  21. rudzik #209834 | 82.177.*.* 23-02-2011 15:47

    nie dezynfekuje rąk - miało oczywiście być

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  22. rudzik #209832 | 82.177.*.* 23-02-2011 15:46

    biegunka i zapalenie płuc... Jak trafisz z maluszkiem z zapaleniem płuc to przygotuj się na biegunkę. Mój malec mimo izolatki załapał rotawirusa w szpitalu. To było do przewidzenia skoro Pani Piotrowska nie dezynfekuje e czasie obchodu przed badaniem dziecka... Braniewski szpital? Nie polecam.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  23. obywwatel braniewa #209815 | 195.117.*.* 23-02-2011 15:33

    mam synka, chodzi do przedszkola , jak sięgam pamięcią nie było jeszcze takiego miesiąca by był w nim cały miesiąc - jak tylko wyzdrowieje to znowu łapie kolejną infkcje i zamknięte koło stworzone , nie rozumiem rodziców jak można prowadzać chore dzieci do przedszkola chyba tylko po to by te zdrowe łapały choroby, ZACZNE CHYBA RACHUNKI ZA LEKI IM WRĘCZAĆ + KOSZT L4 - to się zastanowią czy jest to opłacalne

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  24. Anonim #209797 | 188.33.*.* 23-02-2011 15:27

    Moja corka choc nie chodzi do przedszkola i unikamy kontaktow z duzymi skupiskami ludzi to i tak to nic nie daje. Córcia co miesiąc jest chora a ze szpitala wypuscili ja chora...

    ! - + odpowiedz na ten komentarz