Modernizacja torów zagrożona

2018-07-19 12:00:00(ost. akt: 2018-07-19 12:12:20)

Autor zdjęcia: Archiwum

Region\\\ Modernizacja torów z Braniewa do Gutkowa, która ma skrócić czas podróży aż o 25 minut, jest zagrożona. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. unieważniły przetarg na rewitalizację linii. Oferty przewyższyły zaplanowany budżet.
Remont 90-kilometrowego odcinka torów z Gutkowa do Braniewa miał skrócić czas podróży aż o 25 minut. Obecnie trwa ona ok. 1 godz. i 50 minut. Po remoncie pociągi pasażerskie miały jechać z prędkością 100 km/h, a składy towarowe do 70 km/h. Poza przebudową torów projekt zakłada także przebudowę peronów, remont 193 mostów, wiaduktów i innych obiektów inżynieryjnych. Zostaną też zaprojektowane nowe przystanki w Nowym Dworze i Bobrowcu. Wygodniejsze lokalizacje  zaplanowano dla przystanków  w Henrykowie oraz Rogiedlach, Lubominie i Wysokiej Braniewskiej. Poprawić mają się też  standard obsługi podróżnych, perony będą wygodniejsze i wyższe. Każdy zostanie wyposażony w wiaty, ławki i funkcjonalne oświetlenie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Szacowany koszt inwestycji określono na 230 mln zł. 10 maja 2018 nastąpiło otwarcie 5 złożonych ofert na roboty budowlane. Wszystkie ze złożonych ofert w znaczącym stopniu przewyższają szacowaną wartość zamówienia i z tego względu przetarg nie został rozstrzygnięty a wnioskodawca (PKP PLK S.A.) nie podpisał umowy o dofinansowanie projektu z Instytucją Zarządzająca RPO WiM 2014-2020.

Czy to oznacza koniec planów przebudowy linii do Braniewa?
— Planujemy ponowienie postępowania przetargowego po uzgodnieniu z Marszałkiem Województwa Warmińsko-Mazurskiego zakresu inwestycji i jej finansowania. Realizacja zadania zaplanowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego — mówi Martyn Janduła, zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W tej sytuacji samorządu województwa wystąpił do ministerstwa o pokrycie brakującej kwoty. Jeśli jej nie uzyska scenariusze mogą być różne. Wyremontowany zostanie tylko fragment linii kolejowe lub fundusze unijne zamiast na kolej zostaną przeznaczone na inne inwestycje.

— Niezwłocznie po uzyskaniu informacji od wnioskodawcy o znacznie przewyższających ofertach przetargowych, przedstawiciele samorządu województwa 11 czerwca 2018 wystosowali wniosek do Ministra Infrastruktury o pokrycie brakującej kwoty na realizację tej ważnej dla regionu inwestycji ze środków budżetu państwa, wskazując m.in., że północno-zachodnia część województwa stanowi „białą plamę” jeśli chodzi o lokalizację inwestycji kolejowych. Subregion elbląski, a szczególnie okolice powiatu braniewskiego charakteryzującego się najwyższym wskaźnikiem bezrobocia (21%) nie tylko w województwie, ale również w Polsce, były pomijane w dotychczasowej strategii rozwoju sieci kolejowej PKP PLK S.A. Warto nadmienić, że władze województwa jednocześnie zaplanowały szereg komplementarnych inwestycji na drogach wojewódzkich, by zapewnić efekt synergii i możliwie poprawić dostępność transportową tego obszaru względem regionu i pozostałej części kraju oraz jego konkurencyjność inwestycyjną. W najbliższym czasie zmodernizowane zostaną ciągi komunikacyjne o długości prawie 95 km w okolicach Braniewa, Fromborka, Pieniężna oraz Pogrodzia — informuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. pit #2540355 | 95.51.*.* 20 lip 2018 21:52

    W najbliższym czasie. Wojewódzka do Woli jak kolej. Za drogo.

    odpowiedz na ten komentarz

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5