Mieszkańcy Braniewa pojechali do Kaliningradu na wycieczkę

2019-11-23 10:53:06(ost. akt: 2019-11-23 10:54:20)

Autor zdjęcia: Arch. Organizatorów

Towarzystwo Miłośników Braniewa było organizatorem kolejnej wycieczki. Tym razem grupa 48 osób udała się na trasę: Mamonowo - Kaliningrad.
W Mamonowie przed Muzeum Miejskim przywitali nas: dyrektor muzeum - Dmitry Shilov oraz Konstantin Kosenkov. Przekazaliśmy gospodarzom muzeum upominki: informatory Muzeum Ziemi Braniewskiej w wersji polsko – rosyjskiej, obrazek autorstwa Andrzeja Zielińskiego z widokiem wieży ciśnień w Mamonowie i cegły z widokiem zabytków Braniewa i Mamonowa. Po zwiedzaniu muzealnych wystaw udaliśmy się do Muzeum Cegieł największej prywatnej kolekcji cegieł w Europie, której właścicielem jest Dmitry Shilov. Jak się okazało byliśmy pierwszą polską wycieczką która odwiedziła muzea w Mamonowie.

Następnie udaliśmy się do Kaliningradu, miasto zwiedzaliśmy z przewodnikiem. Odwiedziliśmy Muzeum Immanuela Kanta, które umiejscowiono w gotyckiej katedrze we wnętrzu której znajduje się również grobowiec filozofa.
We wschodniej części Kaliningradu odwiedziliśmy Muzeum Bursztynu, znajdujące się w zabytkowej Baszcie Dohna. Podziwialiśmy tam bursztynowe wyroby jeszcze z czasów carskiej Rosji.

Zaplanowaliśmy również odwiedzić Muzeum Światowego Oceanu działające w Kaliningradzie od 1990 roku. Jednym z miejsc do odwiedzenia w muzeum jest eksponat łodzi podwodnej. Miejsca do zwiedzania nie ma za wiele, ale przejście przez korytarz biegnący wzdłuż kadłuba zajmuje dłuższą chwilę i wymaga sprawności.
Podczas naszej wyprawy nie zabrakło czasu na obiad oraz zakupy w centrum miasta. Miasto zaskoczyło nas pozytywnie, myślę że sobotni wyjazd możemy uznać za udany.

Towarzystwo Miłośników Braniewa

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB