Za mało parkingów? Korki? Brak miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych? A może wręcz odwrotnie? Czy Braniewo jest miejscem przyjaznym dla kierowców? Zagłosuj i podziel się swoją opinią.
Co sądzicie o ruchu drogowym w Braniewie? Czy jest to miasto przyjazne dla kierowców? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Co Was irytuje, a co satysfakcjonuje?
Czekamy nie tylko na Wasze głosy w sondzie, ale również na opinie i komentarze.
Wyniki sondy i najciekawsze komentarze zamieścimy w IKACIE-Gazecie Braniewskiej 30 września. Kolejną sondę w internecie zamieścimy w sobotę 1 października.
Propozycje swoich sond możecie przesyłać na adres: redakcja@braniewiak.pl
Wyniki sondy i najciekawsze komentarze zamieścimy w IKACIE-Gazecie Braniewskiej 30 września. Kolejną sondę w internecie zamieścimy w sobotę 1 października.
Propozycje swoich sond możecie przesyłać na adres: redakcja@braniewiak.pl
|
Tak, oczywiście
6.53%
|
|
Raczej tak
14.09%
|
|
Raczej nie
32.82%
|
|
Absolutnie nie
42.96%
|
|
Nie mam zdania
3.61%
|







Komentarze
39
pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj swój komentarz
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
do do bollo #396265 | 88.220.*.* 30-09-2011 19:22
A skąd wiesz, że bollo to trep? Pusty to jesteś ty, pisząc takie głupoty i obrażając kogoś, kogo nie znasz i na oczy nie widziałeś.
!
odpowiedz na ten komentarz
do `do bollo #396145 | 81.15.*.* 30-09-2011 16:56
Nie Audi 100 tylko Passat B4 pusty trepie..
!
odpowiedz na ten komentarz
ja #395992 | 81.15.*.* 30-09-2011 14:04
światła to bzdura powinno być rondo w godzinach szczytu od ronda świateł korki
!
odpowiedz na ten komentarz
*** #394802 | 88.220.*.* 29-09-2011 11:22
zgadzam sie z przedmowca. Braniewo to male miasteczko i ludziska wiecej spedzaja czasu w korkach, niz to wszystko warte, gdzie w kilkanascie minut mozn a dojsc z jednego konca miasta na drugi.
!
odpowiedz na ten komentarz
a po co Wam auta? #394133 | 212.122.*.* 28-09-2011 18:36
a po co Wam auta w takim malutkim miasteczku gdzie z jednego krańca na drugi można przejść pieszo w 15 minut?? Zacznijcie chadzać pieszo lub jeździć rowerami , bedziecie zdrowsi i problemy zataknych uliczek znikną.
!
odpowiedz na ten komentarz
do bollo #393270 | 88.220.*.* 27-09-2011 20:47
kolego co masz w tej sprawie do wojska gdyby nie oni to byś nie wiedział jakie modele teraz się kupuje bo audi 100 robi karierę w Braniewie ponieważ tam wchodzi 100 litrów paliwa i jeszcze w garnki jeszcze wspomnicie armię nie narzekaj pozdrawiam
!
odpowiedz na ten komentarz
gusso11 #392516 | 46.134.*.* 27-09-2011 07:36
Dajcie spokój, nie ma co narzekać- porównajmy np Braniewo do Ornety- tam to jest kicha- wąskie uliczki, słaba widoczność zza zakrętów. Braniewianie -nie narzekajcie, gorzkniejecie od tego :)
!
odpowiedz na ten komentarz
kier #392496 | 83.11.*.* 27-09-2011 06:26
Wielkość przyjaźni Braniewa widać na parkingu na rynku. Wystarczyłoby pomalować farbą miejsca parkingowe, ale to wykracza poza zdolności kandydata na posła. No i jest bałagan, szczególnie przy tzw sobocie
!
odpowiedz na ten komentarz
bob #392268 | 88.220.*.* 26-09-2011 20:03
trochę więcej parkingów
!
odpowiedz na ten komentarz
Dziś widziałam #392089 | 81.15.*.* 26-09-2011 16:46
jak na zielonym świetle mężczyzna wszedł na pasy a tuż przed jego nosem śmignęła mu jakas kierująca. Noz sie w kieszeni otwiera na takie postepowanie, nawet nie zwolniła przed skrzyżowaniem, ewidentnie na czerwonym jechała. Sama prowadzę i jak widze co robią inni kierowcy to dziwi mnie bardzo, ze zdali egzamin na prawko.
!
odpowiedz na ten komentarz
braniewinka #391826 | 88.220.*.* 26-09-2011 11:34
za mało miejsc parkingowych !
!
odpowiedz na ten komentarz
ironia .losu #391690 | 88.220.*.* 26-09-2011 08:27
Braniewo jest miastem nieprzyjaznym dla: inwalidów,matek z wózkami,matek z małymi dziećmi,właścicieli psów,kierowców,pieszych itd..Może zamiast płodzić durnowate sondy, zadajcie pytanie komu jest ta mieścina przyjazna.Jestem bardzo ciekawa odpowiedzi,bo nie mam pojęcia komu.Chyba tylko władzy.
!
odpowiedz na ten komentarz
bollo,, #391513 | 83.25.*.* 25-09-2011 21:32
Piesi sa jak swiete krowy wbijaja sie pod koła a switła absolutna poraszka do tego to zakichane wojsko i paraliż miasta masakra!!
!
odpowiedz na ten komentarz
P #391438 | 82.177.*.* 25-09-2011 20:12
Moim zdaniem jest zdecydowanie za mało miejsc parkingowych w okolicach kościuszki i przydałby się wiadukt na przejezdzie do Rogit bo tam stoi sie czasami 15 minut i nic nie jedzie a kamera ktora tam jest nie zdaje egzaminu
!
odpowiedz na ten komentarz
ago12 #391223 | 188.33.*.* 25-09-2011 12:43
Jeśli widzę, że stoi jakiś pieszy, to zatrzymuję się. Ale nie zatrzymuję się na pasach, gdy widzę pieszego, który idzie chodnikiem obok pasów, bo może na te pasy wejść. A przecież tak chodzą nasi braniewscy piesi - idą sobie chodnikiem i ni stąd ni zowąd włażą pod nadjeżdżający samochód. Nawet nie spojrzą, czy coś jedzie. Bo przecież MAJĄ PIERWSZEŃSTWO! Myślę, że warto zastanowić się nad tym, bo przecież życie i zdrowie ma się tylko jedno i głupio je stracić w taki sposób - z własnej głupoty czy lenistwa, bo nie chciało mi się rozglądać na boki, gdy wchodziłam na pasy. Jeżdżę ostrożnie, bo znam mentalność braniewskich pieszych. A gdy sama chodzę po mieście, to przy przechodzeniu przez jezdnię, uważam na samochody, bo wiem, że to jest niebezpieczne. Szanuję siebie, swój czas, swoje życie oraz kierowców - ich czas i ich życie, bo nie chcę, by za moje błędy odpowiadali karnie. Pamiętacie tę sytuację z dziewczyną, która weszła pod samochód przy starym ogólniaku? Była to jej wina.
!
odpowiedz na ten komentarz
do obserwator #391218 | 46.134.*.* 25-09-2011 12:28
Napisałeś jakiś przepis, nie wiadomo skąd. Przytoczyłeś opinię jakiegoś prawnika, nie wiadomo skąd, jakiego, i nie wiadomo po co. Przepisy prawne bez podstawy prawnej nie mają znaczenia. Wiesz co to znaczy przystosowanie prędkości do warunków panujących na drodze? To znaczy, że dojeżdzam do pasów, i widzę parę przechodniów, którzy chcą przejść. Zgodnie z Twoim tokiem myślenia, nie przepuszczam ich, ale wiem, że może coś im odbić i mogą wejść na pasy. I w tym celu redukuję prędkość, żeby się bezkolizyjnie w razie czego zatrzymać. Dotarło? A z tekstem, że pieszy coś wymusił idź na egzamin z prawa jazdy: niech Ci który tak wymusi pierwszeństwo – nie zdasz. I na nic tłumaczenia, że pieszy wymusił, bo takiego czegoś nie ma. Masz pieszemu ustępować. W momencie jak pieszy jest na pasach ma pierwszeństwo. To jak on tak się znalazł to inna sprawa. Fakt, że w przepisach napisane jest, że nie można wchodzić na pasy bezpośrednio przed jadący pojazd (art. 14 Prawo u ruchu drogowym). Z tym że w dalszym ciągu nie jest jasne ile ta odległość wynosi. Bo tak właściwie, jak bezpośrednio wejdę pod pojazd to wyląduję na masce. Więc jeśli wejdę 30 cm przed samochodem i nie wyląduję na masce to już nie jest bezpośrednio. Kwestia sporna. I specjalnie dla Ciebie: Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu. (Art. 19 PRD).
!
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
ago12 #391217 | 188.33.*.* 25-09-2011 12:28
właśnie chodzi o to, że piesi w Braniewie mają większe możliwości przejścia przez jezdnię niż chociażby w Olsztynie, gdzie naprawdę trzeba długo czekać, aż samochód się zatrzyma. W Braniewie nawet pieszy nie spojrzy czy coś jedzie. I o to mi chodzi. Że mógłby spojrzeć i jeśli widzi samochód, który jest bardzo blisko nie powinien wpychać się. Bo nawet jadąc z dozwoloną prędkością 50 czy nawet 40 km/h ciężko jest zatrzymać się, gdy na 5-10 m przed przejściem ktoś włazi na pasy. Chyba tylko piesi rozglądają się, gdy wchodzą na jezdnię zaraz za mostem na gdańskiej. Poza tym wysepki są ok. I powinno być ich więcej, jest to bezpieczniejsze i dla kierowców i przede wszystkim dla pieszych.
!
odpowiedz na ten komentarz
Przyjazne? #391202 | 82.177.*.* 25-09-2011 12:03
Są święte krowy piesi i są święte krowy kierowcy. Ale nie o to chodzi. Miejsc parkingowych niewiele, za krótkie zielone przy zjeździe na światłach w wiadomym miejscu, śmieszne utrudniające wysepki, brak kolejnego mostu, itp. Zator rano i o 15 to norma, ale taka rzeczywistość, ze ludzie tyłki wożą, zamiast się przejść te 2 30 minut. Więcej samochodów = większy ruch. Nic w tym dziwnego. Czy Braniewo jest przyjazne kierowcom? Nie. Pieszym? Też nie. Brak kultury jest po obu stronach, piesi się wpychają też. Tak niewiele trzeba do nieszczęścia...
!
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
Obserwator #391053 | 31.63.*.* 25-09-2011 09:37
Do "Hulajnog" - proszę Cię przestań bzdety wypisywać-poczytaj sobie - "4. Pieszemu nie wolno wchodzić na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem – niezależnie, czy ma to miejsce na przejściu dla pieszych, czy poza tym przejściem." A TO JEST INTERPRETACJA PRAWNIKA - "Kierujący nie jest zobowiązany do zatrzymania pojazdu w sytuacji, kiedy pieszy znajduje się na chodniku i oczekuje na możliwość przejścia przez jezdnię. Należy jednak nieco inaczej traktować pojedynczych pieszych a inaczej grupę. Jeżeli pieszych czekających na możliwość przejścia przez jezdnię jest wielu warto zatrzymać pojazd i umożliwić im spokojne przejście." Tak mówi przepis-czy Ci się to podoba czy też nie.Także nie macie takich super praw jak Wam się wydaje. POZDRAWIAM
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
Hulajnog #391006 | 46.112.*.* 25-09-2011 08:59
prawda jest taka, że jeżeli nie wejdziesz sam na pasy to żaden kierowca się nie zatrzyma i skończcie z tymi farmazonami że kierowcy są biedni.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) !
odpowiedz na ten komentarz
Obserwator #390990 | 31.63.*.* 25-09-2011 07:47
Do "więc jeszcze raz" - zgadza się-kierowca ma obowiązek dostosowania prędkości do panujących warunków na drodze. Jednak nikt nie daje pieszemu prawa pakowania się na pasy przed nadjeżdżający pojazd.To jest wymuszenie-ponieważ w tym momencie to pieszy stwarza zagrożenie ruchu.Nie uważaj się za pępek świata,że wpychając się na pasy np.5 metrów przed nadjeżdżającym pojazdem-masz do tego prawo.Niestety nie masz-poczytaj sobie kodeks kiedy pieszy może przejść przez jezdnię i jaka musi być minimalna odległość od nadjeżdżającego pojazdu.To,że w Braniewie są chamscy i nie potrafiący jeździć kierowcy-to fakt.Najlepsze w tym jest to,że nigdzie nie ma znaku ograniczenia prędkości do 40 km/h-a co niektórzy z uporem maniaka tak się wloką a nawet z mniejszą prędkością,tworząc tym samym korki i zator.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
braniewianka #390988 | 46.134.*.* 25-09-2011 07:45
korki i jeszcze raz korki żeby pieszy mug przejść na drugą stronę to musi czekać nawet 10 minut aż się jakiś samochód zatrzyma chodzi mi tu na ulicy fromborskiej ukłony dla kierowców
!
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
więc jeszcze raz #390926 | 31.60.*.* 24-09-2011 23:00
dla jasności, bo szanowni kierowcy się mnie czepią. Chodziło mi o światło czerwone dla pieszego. Wtedy nie może iść;] no i pomarańczowe, czy jak kto woli-żółte. A teraz czekam, wieszajcie na mnie psy za to że nie umiecie jeździć.
!
odpowiedz na ten komentarz
więc jeszcze raz #390925 | 31.60.*.* 24-09-2011 22:57
Nie ma takiego czegoś jak pieszy wymuszający pierwszeństwo. Kierowca ma tak dostosować prędkość jazdy, żeby spokojnie wyhamować. I pieszy zawsze ma pierwszeństwo, no chyba że ma zapalone światło. Tyczy się to też zielonych strzałek dla kierowców. I mnie jako pieszego nie obchodzi czy kierowca wyhamuje czy nie. To nie będzie moja wina, tylko jego, bo nie dostosował prędkości do warunków panujących na drodze. Uczą tego na każdym kursie prawa jazdy. Może warto się zapisać, szanowna Panie Adamie i Ago? I jako pieszy nie mam zamiaru stać i czekać dwie godziny, aż szanowni państwo wożący dupę w wozie raczą mnie przepuścić. Doszło by do korku na chodniku, bo żaden pieszy by się przepuszczenia nie doczekał. Czemu? Bo jak wszystkim wiadomo, braniewskim kierowcom brak kultury. I przykro mi z tego powodu, bo jestem jednym z nich.
!
odpowiedz na ten komentarz
wczasowiczka #390921 | 79.82.*.* 24-09-2011 22:42
zima to juz w ogole masakra , nie dosc ze malo miejsc parkingowych to jeszcze kiepsko odsniezane , ostatniej zimy nie raz siedzielismy zakopani po pol kola
!
odpowiedz na ten komentarz
adam #390887 | 46.113.*.* 24-09-2011 21:30
powiem tak jak jest korek pomiedzy 15 a 16 na skrzyżowaniu z kościuszki w strone gdanska za szybko zapala sie swiatło czerwone dlatego powstaje korek w strone gdanska i za długo trzeba czekac na swiatło zielone i w taki sposob mnozy sie okropny ruch a jesli chodzi o pieszych to same wbiegaja na jezdnie wiedzac ze auto nie ma jak wychamowac a co bedzie w zime masakra
!
odpowiedz na ten komentarz
Gabi #390837 | 46.205.*.* 24-09-2011 20:27
Mistrzostwem świata nazwałabym pasy dla pieszych na ulicy Królewieckiej,u zbiegu z ulicą Żeromskiego.No ludzie tam my kierowcy mamy tak zwany egzamin na refleks w momencie wyjeżdżania z ulicy Żeromskiego i skręcając w prawo ulicę Królewiecką .Gdy wyjeżdża się i skręca a do tego na owych pasach pojawiają się piesi to jest stres.W przepisach jak jest napisane?A pasy jak są namalowane?Może nie mam racji?
!
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
dziecko #390799 | 31.60.*.* 24-09-2011 19:55
No proszę, ponownie redakcja usuwa komentarze, które im nie pasują. Proszę o udzielenie informacji czemu komentarz został usunięty (tutaj, nie na meilu, publicznie proszę), a jeśli tego powodu nie ma: proszę o przywrócenie komentarza. Czyżby osoba moderująca komentarze sama przejeżdżała pieszych? Bo innego powodu usunięcia komentarza nie widzę. Bez poważania.
!
odpowiedz na ten komentarz
ago12 #390699 | 46.112.*.* 24-09-2011 16:34
A ja myślę, że piesi powinni patrzeć na drogę przechodząc przez jezdnię. Wielokrotnie wchodzą i nawet nie spojrzą, w szczególności matki z wózkami wpychają wózki na drogę tuż przed samochodem i wymuszają ostre hamowanie. Poza tym brakuje parkingów w okolicach gdańskiej i fromborskiej. No i wielokrotnie już powtarzany problem - godzina 15 i skręt w lewo z kościuszki na światłach, droga od świateł do ronda... To wymaga poprawy!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
kolo #390611 | 188.146.*.* 24-09-2011 14:11
Zamknąć jednostki do końca i po korkach i po problemie....
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (2)
renata #390573 | 88.220.*.* 24-09-2011 13:01
potrzebny jak najszybciej i na stałe drugi most przez Braniewo i obwodnica miasta .Bardzo żle zaprojektowana ul. Kościuszki mało miejsca do parkowania już nie mówiąc o korkach po 15 godz.
!
odpowiedz na ten komentarz
nieśmiały #390564 | 82.177.*.* 24-09-2011 12:54
słaba organizacja ruchu na odcinku Rondo Andersa do skrzyżowania Kościuszki - Królewiecka; o wyjeździe z pod poczty głównej w lewo można zapomnieć; samochody powyżej 5t utrudniają ruch wszystkim /potrzebna obwodnica Olsztyńska - Królewiecka oraz umożliwienie zjazdu na S22 z kierunku Braniewo - Czosnowo/ dodatkowy most drogowy na rzece Pasłęce jak najbardziej potrzebny;
!
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
onaaa #390559 | 188.33.*.* 24-09-2011 12:51
oj zgadzam sie. po 15 dojechac do domku...ojjjj
!
odpowiedz na ten komentarz
chris #390502 | 78.8.*.* 24-09-2011 11:06
No nie ma to jak z kościuszki jechać na górę miasta po 15:00. Czysta przyjemność :(
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
tyr #390500 | 81.15.*.* 24-09-2011 11:00
tak, głupio namalowane pasy na Kościuszki, czy namalują na Morskie? chyba tak, podobno poszarzają. Idiotyczne skrzyżowanie na "światłach"... dużo by tu pisać... przedsięwzięcie jakiego nieuczonego inszynera róhoo
!
odpowiedz na ten komentarz
kierowca #390480 | 83.30.*.* 24-09-2011 10:30
Utrudniają duże samochody.Samochody wożące gaz z firmy na ul.Olsztyńskiej powinny skręcać na ul.Kolejową i prosto na tzw.autostradę.Przydała by się część obwodnicy kierująca ruch z ul Kolejowej ( koło firmy OKMED) za torami z wyjazdem przed Młotecznem (też są duże firmy przeładunkowe).Myślę ,że most na samochody osobowe i dostawcze oraz pieszych na ul.PCK też.
!
odpowiedz na ten komentarz
bolo #390450 | 178.235.*.* 24-09-2011 09:38
to miasyo nieprzyjazne dzieki p,....tom za kierownica dla rowerzystow
!
odpowiedz na ten komentarz
WILK #390412 | 81.15.*.* 24-09-2011 08:24
a gdzie obiecany ten drugi most hem????????
!
odpowiedz na ten komentarz
Wernyhora #390395 | 46.112.*.* 24-09-2011 07:44
Korki? Jakie korki. W dużych miastach owszem, ale tu to jest chwilowy zator.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)