Pociągi tylko dla kolejarzy

2015-01-09 13:59:24(ost. akt: 2015-01-09 14:09:02)

 — Ktoś chyba zapomniał, że pociągi są dla ludzi, którzy pracują poza gmachem dworca PKP w Olsztynie! — mówi zdegustowany pan Robert

— Ktoś chyba zapomniał, że pociągi są dla ludzi, którzy pracują poza gmachem dworca PKP w Olsztynie! — mówi zdegustowany pan Robert

Autor zdjęcia: Irena Żmuda

Robert Polewczak dojeżdża do pracy pociągiem relacji Braniewo- Olsztyn ponad 20 lat. Po kolejnej zmianie rozkładu jazdy mężczyzna ma 23 minuty na dojście do miejsca pracy i powrót. Mężczyzna uważa, że taki rozkład jazdy zupełnie mija się z celem. Nasz Czytelnik przekonuje, że zmiany te spowodują, iż wielu pasażerów zrezygnuje z usług kolei, a pociągi będą jeździły puste. To z kolei doprowadzi do zamknięcia linii.
Po zmianie od 14 grudnia 2014 roku pierwszy poranny pociąg z Braniewa do Olsztyna jest o godz. 05.26, kolejny o 12.32. Pociąg z Olsztyna do Braniewa są o godz. 10.00 i 15.50.

— Ktoś chyba zapomniał, że pociągi są dla ludzi, którzy pracują poza gmachem dworca PKP w Olsztynie! — mówi zdegustowany pan Robert. — Po zmianie rozkładu jazdy pociąg relacji Braniewo — Olsztyn, którym dojeżdżam do pracy będzie przyjeżdżał 3 minuty później, a odjedzie 16 minut wcześniej. Czas pomiędzy przyjazdem, a odjazdem to 8 godzin i 23 minuty. Jeżeli odjąć 8 godzin pracy — pozostaje mi 23 minuty na dojście do i z pracy. Niech ktoś z Urzędu Marszałkowskiego odpowiedzialny za akceptację rozkładów jazdy spróbuje przejść lub przejechać środkami komunikacji miejskiej dystans Dworzec-UM-Dworzec w 23 minuty... A dla utrudnienia — dodatkowo dotrzeć 2-krotnie na IV peron (dotyczy pociągu z/do Braniewa)

Na zasadzie kompromisu
Nasz Czytelnik wskazuje też konkretny kurs. Mówi, że kolejną bezsensowna sprawą jest przesunięcie pociągu z Olsztyna do Braniewa z 14.10 na 10.00.

— Dotychczas kursem tym wracała młodzież szkolna — mówi pan Robert. — Po zmianie szynobus będzie raczej jeździł pusty. Mam nieodparte wrażenie, że za przyzwoleniem władz UM kolej będzie mogła za kilka miesięcy kurs ten zlikwidować jako nierentowny.
Stanisław Wojciechowski, Naczelnik Wydziału Handlowego w Olsztynie mówi, że grudniowa zmiana rozkładu jazdy była wprowadzana na zasadzie kompromisu.

— Ustalając nowy rozkład jazdy musieliśmy pójść na pewien kompromis — wyjaśnia. — Nie jesteśmy w stanie zadowolić wszystkich podróżujących.

Muszą oszczędzać
Dzwoniąc do oddziału Przewozów Regionalnych z siedzibą w Olsztynie dowiedzieliśmy się, że zmianę rozkładu jazdy spowodowały oszczędności na linii.

— Kiedyś tą trasę obsługiwało pięć par pociągów — mówi Wojciechowski. — Od dwóch lat na tej linii kursują trzy pary pociągów. Musimy myśleć ekonomicznie, ponieważ podnoszą się koszty eksploatacji tej linii. Trzeba minimalizować koszty. Nowy rozkład jazdy pozwała nam obsługiwać podróżnych przez całą dobę. Dzięki takiemu przesunięciu jednym pociągiem obsługujemy wszystkie stacje na tej linii.

Po remoncie będzie lepiej
Stanisław Wojciechowski wspomina również, że być może w niedalekiej przyszłości linia, o której mowa będzie remontowana. Wtedy też może zmieni się także obecny rozkład jazdy.

— Mamy nadzieję w przyszłości odbędzie się remont tej linii — mówi Wojciechowski. — Poprawią się wtedy parametry tej trasy. Chodzi o szybkości przyjazdów i odjazdów na linii Braniewo — Olsztyn. Być może wtedy wrócimy na tą trasę z nowym rozkładem jazdy. Może pojawią się też połączenia do Kaliningradu.


Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste.  Swoją stronę założysz klikając na braniewo.wm.pl w ramkę "ZAŁÓŻ PROFIL", która znajduje się w prawym, górnym rogu strony.Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się  informacją:

">kliknij tutaj
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie.   Pomogę: Igor Hrywna



Komentarze (27) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. xXxMaTeO420PLxXx #1629657 | 213.73.*.* 9 sty 2015 14:13

    My tam w urzędzie się limuzynami wozimy :^)

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. wojtek #1629660 | 176.97.*.* 9 sty 2015 14:16

      A może zamiast minimalizować koszty warto by było zawalczyć o klienta, tak dostosować swoją ofertę by pociągami jeździło coraz więcej ludzi ?

      Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz

    2. lee #1629664 | 213.73.*.* 9 sty 2015 14:19

      droga do dworca PKS z skrzyżowania Kościuszki i Piłsudskiego zajmuje mniej więcej 18 minut. Codziennie ja pokonywałam. Jak szłam szybko to i w 15 minut da się radę. Główną przeszkodę stanową światła.

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. Jan #1629681 | 81.15.*.* 9 sty 2015 14:38

        Jak to przetłumaczyć z polskiego na nasze „...zmianę rozkładu jazdy spowodowały oszczędności na linii.” Oszczędzi się na szynach? więcej pasażerów mniejsze straty. Pociągi „dla sztuki”, pasażer to intruz

        Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

      2. oj #1629684 | 83.12.*.* 9 sty 2015 14:39

        Ten o 14.10 do Braniewa był bardzo potrzebny jak pisze czytelnik. Wracała nim młodzież oraz inni ze szkoleń, zakupów czy od lekarza. Komu potrzebny jest powrót o 10 godzinie? Zupełnie bez sensu. Z tego co wiem to od lat o godz. 15.30 jest autobus radeks do br to po co zaraz ma być pociąg 0 15.50 do Br. Bez sensu naprawdę!

        Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        Pokaż wszystkie komentarze (27)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5